Obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě (dále jen e-shop) www.home-point.cz. Podmínky vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího (podnikatel, obchodní firma nebo spotřebitel). Tyto smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Vztahy se řídí obchodními podmínkami danými občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Odesláním závazné objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami, jakož i reklamačním řádem a že s nimi souhlasí. Kupující je zároveň dostatečně informován před vlastním odesláním objednávky o možnosti seznámit se s obchodními podmínkami a reklamačním řádem.
Provozovatelem je: PROhome s.r.o., Slavíčkova 827/1a, 638 00 BRNO, ČR, IČ: 27665402
1/Prodávající – je právnická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní činnosti. Je to obchodní společnost, která přímo nebo prostřednictvím svých obchodních zástupců dodává kupujícímu zboží.
2/Odběratel je fyzická, nebo právnická osoba, která provádí nákup zboží za účelem jeho dalšího prodeje v rámci své podnikatelské činnosti dle § 420 až § 422 (podnikatel) zákona č. 89/2012 Sb.
3/Spotřebitel - je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti. Jedná se o osobu, která nakupuje zboží za jiným účelem než pro podnikání s tímto zbožím dle § 419 zákona č. 89/2012 Sb.
Kupující je osoba vymezená v bodech 2 a 3 tohoto vymezení pojmů, tedy odběratel nebo spotřebitel.
Kupní smlouva – objednávka kupujícího je návrhem kupní smlouvy, přičemž samotná kupní smlouva je uzavřena momentem odeslání objednávkového formuláře z e-shopu. Od tohoto okamžiku vznikají mezi kupujícím a prodávajícím vzájemná práva a povinnosti.
Prodávající se tímto zavazuje, že všechny osobní údaje o kupujícím, které získal v souvislosti s jeho registraci a objednávkami bude zpracovávat výhradně v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů v platném znění a bude využívat takto získané osobní údaje pouze pro svou vnitřní potřebu v souvislosti s plněním svých závazků vyplývajících ze smlouvy o koupi zboží.
Prodávající prohlašuje, že zpracováním osobních údajů kupujícího jsou pověřeni pouze vymezení pracovníci prodávajícího.
Kupující tímto prohlašuje, že vyplněním a potvrzením registračního formuláře souhlasí, ve smyslu §5 odst. 2 zákona č. 101/2000 Sb., se zpracováním všech zde uvedených osobních údajů poskytnutých prodávajícímu.
Práva kupujícího ve vztahu k ochraně jím poskytnutých osobních údajů se řídí zákonem č. 101/2000 Sb., v platném znění.
Kupující se zavazuje vyhovět případným požadavkům prodávajícího na získání dalších údajů ze strany kupujícího za účelem ověření správnosti, úplnosti a pravdivosti údajů uvedených kupujícím ve formulářích „Registrace“ a „Košík“, zejména telefonního, faxového, nebo e-mailového kontaktu na kupujícího, případně na jím pověřeného pracovníka kupujícího.
Prodávající smlouvy o koupi zboží archivuje, přičemž tato databáze je přístupná pouze vymezeným pracovníkům prodávajícího.
Prezentace zboží umístěná na www.home-point.cz je nabídkou ve smyslu § 1732 občanského zákoníku. Pokud prodávající nabízí „akční zboží" platí do vyprodání zásob, případně do odvolání takovéto nabídky.
Veškeré objednávky, učiněné prostřednictvím www.home-point.cz, jsou závazné. Postup, jak vybrat požadované zboží a jak provést objednávku, najdete na stránce „Jak nakupovat“.
Objednávka je návrhem kupní smlouvy. Kupní smlouva vzniká a je platná okamžikem potvrzení objednávky prodávajícím. Od tohoto okamžiku vznikají mezi prodávajícím a kupujícím vzájemná práva a povinnosti.
Podmínkou pro platnost objednávky v e-shopu je zadání všech povinných, formulářem předepsaných údajů.
Ceny zboží jsou vyznačeny u jednotlivých položek zboží. Jsou uvedeny bez DPH a s DPH.
Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího v okamžiku převzetí zboží.
Vyplněním registračního formuláře a objednávky dává kupující prodávajícímu souhlas ke shromažďování a archivování osobních údajů o kupujícím a o jeho nákupech (viz. Ochrana osobních údajů).
Pokud v minulosti kupující porušil obchodní podmínky, není prodávající povinen uzavřít s ním kupní smlouvu.
Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady na tuto komunikaci s prodávajícím, a to internetové připojení, náklady na telefonní hovory si kupující hradí sám.
Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
Zboží doručuje prodávající, zpravidla do 7 pracovních dnů.
U objednávek doručených v mimopracovní době (dny pracovního volna, pracovního klidu a státní svátky) se doba doručení prodlužuje o tyto dny.
Způsob dopravy si kupující volí sám v objednávkovém formuláři, tj. před odesláním objednávky.
Zásilky, které jsou prodávajícímu vráceny jako nevyzvednuté, nebo nedoručitelné zasílá prodávající znovu pouze na opětovné vyžádání. V takovém případě je prodávající oprávněn požadovat zaplacení kupní ceny, nebo přiměřené zálohy předem.
Způsob úhrady si kupující volí sám v objednávkovém formuláři, tj. před odesláním objednávky.
V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
Běžné provozní hodiny jsou v pracovní dny (Po-Pá) mezi 8.00 - 16.00 hod.
Místem dodání zboží je adresa, uvedená kupujícím v objednávkovém formuláři.
Zásilka se zbožím vždy obsahuje daňový doklad, v případě platby v hotovosti při doručení i příjmový pokladní doklad, a je-li to u stanovených druhů zboží vyžadováno, pak i záruční list a návod na používání výrobku v českém jazyce.
Součástí dodávky zboží není jeho instalace, ani předvedení.
Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
Spotřebitel má právo na základě ustanovení § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., ve znění pozdějších předpisů odstoupit od smlouvy do 14-ti dnů od převzetí zboží. V takovémto případě je povinen zboží zaslat zpět prodávajícímu v uvedené lhůtě – podmínkou je doručení vraceného zboží prodávajícímu. Po obdržení vráceného zboží prodávající nejpozději do 30-ti dnů spotřebiteli vrátí zpět odpovídající část kupní ceny, a to předem dohodnutým způsobem.
V případě, že kupující žádá o výměnu zboží nebo vrácení peněz, je povinen zboží doručit zpět prodávajícímu bez známek používání, nepoškozené, nejlépe v původním obalu spolu s dodacím listem, nebo daňovým dokladem.
Při zaslání zboží zpět je kupující povinen zvolit přiměřený obal, aby nedošlo k poškození zboží při přepravě. Vracené zboží zároveň doporučujeme pojistit.
Zboží, které bylo poškozeno při přepravě zpět prodávajícímu, nebo v důsledku nevhodného obalu není možné vyměnit nebo za takové zboží žádat vrácení peněz.
Kupujícímu bude vrácena poměrná část kupní ceny, odpovídající množství vráceného zboží. Náklady spojené s vracením zboží hradí kupující, a to dle § 1820, odst. 1, písm. g) č. zákona č. 89/2012 Sb.
Prodávající neakceptuje vracení zboží formou dobírky. V takovémto případě je prodávající oprávněn zboží od kupujícího zpět nepřevzít.
Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
Záruční doba počíná běžet převzetím zboží kupujícím a prodlužuje se o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě a dobu, po kterou prodávající vyřizoval reklamaci.
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
a/ má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b/ se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
c/ zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d/ je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e/ zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Ustanovení předchozího odstavce o vadách se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
Případné reklamace budou vyřízeny v souladu s reklamačním řádem internetového obchodu www.home-point.cz a právním řádem platným v ČR.
Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese sídla prodávajícího, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle prodávajícího. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží.
Orgánem určeným k mimosoudnímu řešení sporů mezi spotřebitelem a podnikatelem je Česká obchodní inspekce.
Ve smyslu zákona č. 112/2016 sb. jsme zavedli elektronickou evidenci tržeb. Při platbách v hotovosti při dodání zboží Vám bude současně s fakturou vydána také účtenka, která prokáže, že jsme tržbu zaevidovali u správce daně. Zařízením na vystavení účtenky jsou rovněž vybaveni naši obchodní zástupci, pokud předáváte peníze v hotovosti jim. V sídle společnosti přijímáme platby v hotovosti pouze po domluvě. Ve smyslu uvedeného zákona jsme Vás povinni informovat že:
"Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin"
Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na internetových stránkách prodávajícího v den odeslání elektronické objednávky kupujícím.
Odesláním elektronické objednávky kupující přijímá veškerá ustanovení obchodních podmínek ve znění platném v den odeslání objednávky, též platnou cenu objednaného zboží uvedenou v katalogu Internetového obchodu www.home-point.cz, nebylo-li v konkrétním případě prokazatelně dohodnuto jinak.
Tyto podmínky platí od 1. března 2017